Als jij graag wilt dat je bedrijf online floreert, dan is het omarmen van Google Ads essentieel. Want Google Ads fungeert in wezen als een alomvattend hulpmiddel voor online adverteren, waarmee bedrijven hun advertentie-inhoud eenvoudig aan potentiële klanten kunnen presenteren. Het stroomlijnt daarnaast de marketinginspanningen, vooral als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen.
Google Ads marketing stelt alle adverteerders, marketeers en webshops ook in staat meetbare resultaten met hun advertentiecampagnes te behalen. Dit terwijl al deze online advertenties naadloos met de Google zoekmachine integreren. Deze resultaten verbeteren jouw reclame-inspanningen enorm.
De waardevolle leads
Van kleine en middelgrote ondernemingen tot grote bedrijven: Google Ads is een perfecte keuze om hun online zichtbaarheid te vergroten. Want als betaald advertentieplatform zorgt Google ervoor dat jouw advertentie-inhoud een prominente plaatsing krijgt in zowel de lokale als internationale zoekresultaten in de Google zoekmachine.
Google Ads brengt in tegenstelling tot veel populaire digitale marketingtactieken helaas wel kosten met zich mee. Maar het investeren in Google Ads is desondanks zeer de moeite waard! Hieronder kun je de drie belangrijkste redenen lezen, waarom ook jij als bedrijf zeker met Google Ads wilt adverteren.
1. De marktdominantie van de Google zoekmachine
Google regeert als het meest voorkomende zoeknetwerk met een uitzonderlijk gemiddelde ROI. Het heeft daarmee bijna een monopolistische controle over vrijwel elke hoek van het online domein. Om deze reden is het zelfs in ons dagelijkse offline leven bijna onmogelijk om aan de uitdrukking ‘Google het maar eens’ te ontsnappen. Dit is een tastbaar bewijs van de grote kracht van Google.
Want de marktleider Google had volgens het statistiekbureau Statista in juli 2023 een aandeel van ongeveer 83,49 procent. Dit terwijl de zoekmachine Bing enkel goed is voor 9,19 procent van de wereldwijde online zoekmarkt en het marktaandeel van Yahoo slechts 2,72 procent bedraagt.
Op het gebied van online adverteren heb je, tenzij je een bijzonder groot bedrijf bent dat universeel aantrekkelijke producten verkoopt, absoluut een online platform nodig dat zelfs de meest unieke doelgroepen kan bereiken. In dit opzicht kan niets aan Google tippen.
Google blinkt echter niet alleen uit in het bereiken van jouw potentiële doelgroep en diverse demografische segmenten, maar levert ook zonder meer een opmerkelijk rendement op jouw investering (ROI).
Volgens Google’s eigen onderzoek in hun Economic Impact Report schat Google de economische impact van Google Zoeken en Ads dat bedrijven gemiddeld € 2 aan inkomsten genereren voor elke € 1 die ze aan Google Ads uitgeven.
2. De flexibiliteit van alle Google Ads mogelijkheden
Google Ads biedt een breed scala aan advertentiemogelijkheden voor elk type bedrijfsmodel en elke doelstelling. Met een gevarieerde reeks van functies kunnen bedrijven in alle mogelijke sectoren en met uiteenlopende doelen subliem via Google Ads succes boeken.
Houd jij je als bedrijf bijvoorbeeld liever aan tekst gebaseerde advertenties die in de zoekresultaten van Google weergegeven worden? Dat is dan geen probleem, want je kunt behoorlijk vlot diverse zoeknetwerk advertenties instellen.
Als jij jouw lokale bedrijf daarentegen liever op Google Maps onder de aandacht wilt brengen, dan is dat ook moeiteloos te verwezenlijken. Ben jij bovendien bekwaam in het maken van boeiende video’s die jouw bedrijf prachtig onder de aandacht brengt? Dan is dat een andere interessante optie.
De mogelijkheden zijn met andere woorden vrijwel onbeperkt. Je hebt daarbij de complete vrijheid en flexibiliteit om via verschillende kanalen campagnes te initiëren. Waaronder in de Google zoekresultaten, Gmail, Google Maps, YouTube, partnerwebsites, bij het downloaden van Android apps en nog veel meer.
3. De Google Ads campagnes werken direct en moeiteloos
Google Ads zorgt ongetwijfeld voor snelle verkopen waar op zich weinig werk voor verricht hoeft te worden. Als vergelijking: social media campagnes start je met helemaal niets! Er zijn bij de start immers geen volgers, deelacties, likes of retweets. Het vergroten van het aantal volgers op social media en het opbouwen van een actieve en consistente online presence is zelfs ontzettend moeilijk.
Tenzij jouw bedrijf al veel volgers heeft of over een enorm populaire website beschikt, duurt het veelal maanden, zo niet jaren, om een redelijke sociale betrokkenheid te genereren.
Als je daarnaast naar de mogelijkheden van zoekmachineoptimalisatie (SEO) kijkt, dan is dit ook een marketingtactiek die maanden nodig heeft om tot bloei te komen. Je moet hiervoor immers trefwoorden vinden, content creëren en je hele website optimaliseren.
Zelfs nadat je als bedrijf de SEO helemaal tiptop in orde gemaakt hebt, dan concurreer je nog steeds met duizenden andere bedrijven voor hetzelfde zoekwoord! Jouw content moet daarom van topklasse zijn, veel ‘geshared’ worden, backlinks hebben en consistent bijgewerkt worden. Pas als jij dat eenmaal hebt gedaan, kun je binnen zes maanden tot een jaar merkbare resultaten verwachten.
Het komt uiteindelijk hier op neer: de meeste digitale marketingtactieken leveren niet van de ene op de andere dag succes op. Maar er is één grote uitzondering: de betaal-per-klik marketing via Google Ads!
Want je kunt al binnen enkele minuten een Google Ads campagne starten om zo direct echte verkopen te genereren. En dit is echt niet zomaar een verkooppraatje. Want niemand wordt betaald om deze Google Ads te pitchen!
Het belangrijkste voordeel dat hieruit af te leiden is, is dat de verkopen via Ads al direct plaatsvinden zodra een advertentiecampagne begint.
Waarom met Google Ads adverteren conclusie
Google Ads is een krachtig en voortdurend evoluerend advertentieplatform. Als jouw bedrijf graag het volledige potentieel van het adverteren via het internet wil benutten, dan is Google Ads een uitstekend startpunt!
Want Google Ads onderscheidt zich onomstotelijk als het belangrijkste online advertentieplatform. Het biedt zeer veel verschillende advertentie mogelijkheden, waardoor jij als bedrijf ideaal kunt experimenteren om te bepalen welke Custom Intent de hoogste klikfrequenties (CTR) opleveren.
Wanneer jouw advertenties bovendien veel klikken ontvangen, dan beloont Google je ook nog eens met lagere kosten per klik. Dus hoe meer klikken jouw advertenties genereren, hoe meer kostenbesparingen jij per klik genereert!
Google Ads is ook een stuk minder arbeidsintensief vergeleken met het creëren van social media content en het bedenken van een uitgebreide SEO strategie.
Ben je nu nog steeds een beetje sceptisch? Dat is dan op zich wel begrijpelijk. Maar laten wij van Dubbel & Dwars jou dan een laatste overtuigende reden noemen om onmiddellijk met het gebruik van Google Ads te beginnen. Want als deze bovenstaande redenen jou nog niet overtuigen, bel, mail of app ons dan voor meer informatie of een kop koffie?


