Google Regionaal.
Regionaal bovenaan
“Google Regionaal is een enorme kans voor kleine bedrijven om hun online vindbaarheid te vergroten! Het voordeel is dat het kaartje tussen de gewone zoekresultaten wordt getoond. Zo kun je regionale bezoekers krijgen zonder dat je nationaal bovenaan in Google staat.”
++
++
Hoe kom ik in Google Mijn Bedrijf
Als Google het idee heeft dat een zoekopdracht een lokaal of regionaal karakter heeft wordt de One Box getoond of het Google Maps kaartje met resultaten. Een lokaal of regionaal karakter van een zoekopdracht herkent Google o.a. aan de locatie waar iemand zich bevindt of de toevoeging van een plaatsnaam.
Bijvoorbeeld ‘makelaar breda’. Door het toenemende zoekgedrag via mobiele telefoons en andere devices met GPS locatievoorzieningen, is Google steeds beter in staat lokale en regionale resultaten te serveren. Onderzoek laat zien dat meer dan driekwart van de mobiele zoekopdrachten een lokaal of regionaal karakter heeft.
Ook wordt er specifieke informatie getoond van alleen jouw onderneming wanneer alles optimaal is ingesteld. Denk hierbij aan een directe routebeschrijving, snel contact opnemen via het telefoonnummer of inzicht hebben in de openingstijden!
Waarom Google Mijn Bedrijf?
Uit onderzoek door Google is gebleken dat de resultaten van zoekopdrachten die gedaan worden op mobiele apparaten vaak beperkt worden tot regionale aanbieders. Google toont dus op mobile devices vooral regionale zoekresultaten. Hierin liggen kansen. Lokale zoekresultaten getoond op mobiele apparaten leiden veel vaker tot omzet dan dezelfde zoekopdrachten die ingegeven worden op desktop computers!
Voordelen
De manier waarop zoekmachines tot hun resultaten komen in de laatste jaren drastisch veranderd. De verschuiving van enkel gevonden worden op een trefwoord naar relevant zijn voor de (be)zoekers, is in zijn totaliteit zeer belangrijk.
Daar hoort dus ook goede bedrijfsinformatie bij!
Daarnaast is de manier waarop zoekmachines tot hun resultaten komen in de laatste jaren drastisch veranderd. De verschuiving van enkel gevonden worden op een trefwoord naar relevant zijn voor de (be)zoekers, is in zijn totaliteit zeer belangrijk.
Daar hoort dus ook goede bedrijfsinformatie bij!
Hoe nemen we dit uit handen?
De resultaten van een efficiënte lokale zoekmachineoptimalisatie zijn merkbaar in een relatief korte periode. Zo kunnen lokale (kleine) bedrijven met hun diensten en producten snel vindbaar zijn in de online wereld. Dankzij het laten aanmelden van een Google Places account, Google Mijn Bedrijf en Google Maps kunnen (potentiële) klanten in jouw omgeving je gemakkelijk vinden. Bovendien wordt zo jouw naamsbekendheid in de regio vergroot. Wij zullen er voor zorgen dat al deze mogelijkheden op de juiste manier voor jou werken.